misstroubled

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

.

Av misstroubled - 25 mars 2013 01:01

Människorna i min omgivning är så.. jag vet inte. Är dålig på att förklara saker. Falska, är en bra beskrivning.

Mina klasskompisar till exempel, dem säger hej, tjatar om hur fin jag är, och låtsas som om dom bryr sig om mina matvanor. När jag inte äter något i skolan säger dem saker som ''gumman, du måste äta.. blir orolig för dig..''

Men när dem tror att jag inte hör så ramlar det ur munnen på dom. ''Asså hon vill typ ha uppmärksamhet, hon vill typ att folk ska tycka synd om henne'' ''Jävla emo hon är, hon vill bara spela cool och sticka ut'' ''Hon är så jävla ful så det finns inte, och hennes hår är typ skitslitet? Kommer fan ramla av, och ändå fortsätter hon färga det!''

Och ja, det där är saker jag har hört folk säga när dem tror att jag inte varit i närheten.

Jag hatar folk som gör så. Fjeskar för en, låtsas bry sig och hugger en sedan i ryggen.

Fast egentligen borde jag väl insett vilken typ av personer dem var för ganska länge sedan.

Jag började i den klassen andra terminen i 4an, och då var jag väldigt överviktig. Jag vägde över 70 kg till mina 150 cm tror jag. Och så brukade jag alltid gå runt med skumma diadem och illröda mjukisbyxor med matchande fliströja.

INGEN pratade med mig, ingen satt med mig på lunchen, ingen frågade hur jag mådde, ingenting.

Men i 5an tror jag det var, var jag rätt så desperat, jag ville att folk skulle gilla mig, och så ville jag vara som dom populära tjejerna i klassen, som springer runt och fnittrar i korridoren, tafsar på varandra, och snackar bara skit och om killar. Nu vill jag inte ha något att göra med dem falska jävlarna, men då såg jag upp till dem lite.

Jag gick ner sjuukt mycket i vikt, vägde 54 kg tillslut, och jag höll den vikten ett bra tag, trotts att jag blev så otroligt jävla lång. Jag bytte stil till ja, det som ansågs vara ''fashion''. Och helt plötsligt var jag väldigt populär.

Men det kändes ändå inte rätt, det var liksom inte jag. Jag bytte sakta och omedvetet stil och musikstil till den jag är nu. Rosa hår, neonfärgade kjolar, randiga knästrumpor och cupcake cult t-shirts, lyssnar på band som black veil brides, my chemical romance, bullet for my valentine, crown the empire, paramore, i fight dragon, an cafe, seremedy, yohio osv osv. Det är den jag är, och det är inte för uppmärksamhet som många tror.

I alla fall, när jag inte längre följde det senaste modet och låtsades gilla one direction pratade folk inte alls med mig ett tag, och nu så är dem, ja, falska, som jag redan skrivit. Jo visst, jag har väl några jag umgås med, men jag vet att dem inte skulle vara där för mig när jag behöver dem, det har dem i alla fall inte hit tills.

Jag är så irriterad på dagens samhälle. Varför måste utseende spela så stor roll?

''Är man emo är man tydligen deprimerad, har man rosa hår vill man ha uppmärksamhet, är man fet är man äcklig'' osv osv. Känner mig lite som en hycklare när jag skriver det här för jag är ju fixerad vid min egen vikt..


 
 
Ingen bild

Inja

25 mars 2013 01:49

visa hur du ser ut då om du är så tuff

 
Sussie

Sussie

14 juli 2013 09:23

Jag håller med dig, människor idag är helt korkade och säger saker för att de själva är fega och osäkra inombords. Jag hade emostilen från 3:an - 5:an, men sen så kände jag att jag växte ifrån det, men ändå sa de i klassen "Jävla emo!" till mig när jag inte ens var det och de sa så bara för att jag inte alltid såg så glad i skolan. Bara för att jag inte alltid gått runt med ett leende på läpparna har jag blivit kallad bitch, emo och hora av konstiga anledningar. Det visar ju bara att de är bara osäkra på sig själva, och för att höja sig själva trycker de ner andra. Stå på dig och säg ifrån! Då kommer du långt! Jag vet att man inte bara kan strunta i vad andra säger om än alltid, men försök att tänka att du är 1000 gånger bättre, för det är du! Kram.

http://stylebysussie.bloggplatsen.se

misstroubled

15 juli 2013 00:22

Tack :')
Och du har helt rätt, om alla bara kunde tänka så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av misstroubled - 16 juli 2014 18:37

Jag pallar inte. Jag pallar inte. Jag pallar inte. Har mått så otroligt dåligt på senaste tiden. Har aldrig velat avsluta mitt liv men de senaste cirka 4-5 månaderna har varit helvete och jag har haft skrämmande tankar. Senast veckorna har varit gans...

Av misstroubled - 19 maj 2014 01:37

You ask me if i'm fine Im okay, i promise, i say. But really i am lost I can't find my way Tears and blood Running down my skin Why can't i for once be happy Why can't i for once just win Im not okay, i promise, i say. ...

Av misstroubled - 17 maj 2014 19:03

  Baby i wont let you go, I cant live my life without you, and maybe i am crazy, i dont know, lets just fall asleep together, so i can be with you forever ...

Av misstroubled - 23 april 2014 22:57

En av mina kompisar går igenom ett jobbigt stadie just nu. Long story short så vet hon inte om att jag vet det, men det gör jag. Jag vill så gärna hjälpa henne, vill vara där trotts att hon aldrig varit det för mig, trotts att hon alltid tittat åt de...

...

Av misstroubled - 9 april 2014 22:30

Jag skiter fan i hälsa, enda sättet jag kan bli lycklig är att gå ner i vikt och det måste ske nu nu nu. ''Bränn mer kalorier en du tar in'' sitter inpräntat i min skalle. ...

Ovido - Quiz & Flashcards