misstroubled

Alla inlägg under juli 2013

Av misstroubled - 26 juli 2013 15:45

Jag har verkligen halkat tillbaka. Det känns som om när jag äntligen tagit mig upp ur det där stora hålet ramlade jag ner igen. Och jag är svag och trött från all ansträngning, och jag orkar inte en gång till.


Mindre poetisk beskrivning: Jag anstränger mig så hårt för att gå ner i vikt, men jag känner mig bara fetare och fetare för varje dag som går. Jag vet itne vad jag gör. Det är inte rättvist.

Jag har tvingat mig själv att sluta hetsäta för att sedan spy upp allt, gå dagar utan att knappt äta alls osv.

Jag äter en nyttig frukost, lunch, kvällsmat och dricker bara vatten, light läsk och proviva på morgonen (känslig mage). OCH jag motionerar varje kväll.


Men fortfarande. Jag har ju som sagt ingen våg nu, men jag vet ändå att jag gått upp i vikt. Mitt ansikte är stort och äckligt t.ex. 


Det fanns ett tag jag faktiskt gick ner i vikt, och var smal och faktiskt väldigt fin. Bara det att jag inser inte det för ens nu i efterhand. Då kunde jag oavsett vad inte sluta se mig själv som fet, och jag fortsatte fucka upp för mig själv så jag tillslut hamnade i svältläge som fick mig att gå upp pretty much på kort tid.

Om jag bara hade uppskattat mig själv då. OM jag bara att slutat fucka upp min kropp då! 


Är 100 % säker på att jag väger typ 70 kg. 70. 70. 70. 70. 70. 70.


Får ångest när jag tänker på skolan.. Inte för att jag bryr mig om vad andra tycker, men ändå, gör jag det. liksom.


Jag har varit överviktig sen jag var liten, och jag var vääldigt överviktig när jag var 10, och började i den skolan. Sedan gick jag ner i vikt (vilket jag inte riktigt somsagt insåg och uppskattade) och fick helt plötsligt mycket komplimanger om hur fin jag var. Och självklart kom sen pratet om hur fet jag var förut. Liksom, bara för att jag inte längre var överviktig var det ok att förolämpa det faktum att jag var det? Usch.

Nu när jag börjar skolan kommer folk titta på mig, prata om mig osv. Vilket bara resulterar i att jag går runt och drar in min mage så pass att jag knappt kan andas.


Jag behöver hjälp någonstans, av någon, men har ingenstans att vända mig. Min familj är utesluten, mina vänner är uteslutna, skolkuratorn/sköterskan är ett stort nej och, ja...

jag vet inte vad jag ska göra.

Av misstroubled - 14 juli 2013 03:18

Jag har gått upp minst 3 kg under sommarlovet. Vi har flyttat och hållt på, så jag har inte vägt mig på aslänge.

Vågar inte göra det heller. Men jag vet att jag har det, för mina byxor som jag äntligen kunde ha igen har blivit för små. Igen. Hur mycket jag en försöker så blir jag bara fetare och äckligare.


Min mage sväller alltid upp när jag äter också.. Kan seriöst se gravid ut, och sen morgonen därpå så är allt bra igen. 

Jag har ingen aning om vad det beror på, och det gör ont och är obehagligt när magen är helt spänd och uppblåst.

Vilket ofc får mig att inte vilja äta något, speciellt inte om jag ska göra något den dagen, för då måste jag och dra in magen mer en vad jag gör i normala fall vilket också är jobbigt och gör ont.

Känns inte som om jag kommer någon vart med det här inlägget.. Bara klagomål. Anyway, om någon har något tips eller vetskap om varför min mage krånglar och sväller upp sig varje gång jag äter så får man gärna dela med sig.


Ovido - Quiz & Flashcards